Dagligdag:
Institutionen åbner kl 6.30. Der er morgenmad til kl. 7.30, hvorefter stuerne bliver åbnet. Børnene skal være mødt senest kl. 9 af hensyn til ture ud af huset, samling m.m. Samlingen foregår på stuerne, der synges, læses og bliver talt om forskellige ting. Det er også her der er frugtpause, men det spises ofte på legepladsen, børnene er meget ude. !0.30 er der frokost. Inden putning er der mulighed for at se en lille film, inden man skal skiftes, eller sidde på potte og så sove til middag. Herefter er der voksen pause. På stuerne skiftes de til at tage sig af de børn der ikke lige sover i middagsstunden.
Så skal alle op, skiftes igen, ha eftermiddagsmad, og ud på legepladsen. Alt efter hvor mange børn der er det meste af personalet gået hjem ved 17 tiden. hvorefter der skal forberedes aftensmad til de børn der er i institutionen sent. Der bliver hygget med de sidste børn, indtil de skal hentes.
Værdier:
Der bliver arbejdet ud fra de 9 intelligenser (Se link de ni intelligenser) Derudover har de 6 kompetenceområder og en række overordnet værdier. Men nøgleord for denne institution er: Nærvær, omsorg og ømhed. Det er yderst vigtigt for dem at der er personligt nærvær til stede for børnene så meget så muligt. De går meget op i om de nu også gør det de skriver i feks deres virksomhedsplan.
Forældresamarbejde:
Der er stor service til forældrene via et højt informations niveau. Der bliver dagligt skrevet på tavler om dagen, og rundt omkring i institutionen hænger tegninger og billeder fra hverdagen. Personalet har mapper med billed og skrift dokumentation fra forskellige indsatsområder. Det nyeste tiltag bliver en fladskærm, med billeder og optagelser fra børnenes hverdag.
Der arbejdes ikke ud fra statusrapporter, kun i de tilfælde hvor behovet er der.
Opstår der konflikter imellem personale og forældre går de altid ind i problemet, lige så snart det er der, også selvom det kan være svært, men der skal være rene linier for barnets skyld.
fredag den 28. september 2007
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar